Vrid om!

gör det

Marsanomalier och kul i plugget

Kategori: universum

Det intressantaste som dykt upp i den esoteriska världen den senaste veckan får väl ändå sägas vara marsbilden som jnyblujns postade på abovetopsecret.com. Ända sedan jag först fick höra talas om face on Mars har jag funnit Mars fascinerande; att planeten har stark anknytning till många kulturer genom historien, har betydligt fler anomalier än bara ansiktet samt en mycket intressant måne har väl knappast stjälpt tjusningen med vår röda granne. Att sitta och följa Curiositys marslandning live förra året var inte så spännande som jag hoppats, men jag kan knappast förneka en viss tillfredsställande känsla när första bilden från den lyckade landningen blev tillgänglig. 
 
Curiosity har sedan dess bidragit med rätt intresssanta bilder på ditten och datten, men som alltsomoftast rullat genom tveksamma kanaler (detta inkluderar iofs också NASA). Men så kom det sig att nu i veckan satt en kille och tittade igenom, efter egen utsago, hundratals bilder som Curiosity tagit den senaste tiden och fastnade för en särskild som stack ut från de andra genom att objekten (stenarna) på bilden ser ut som om de eventuellt blivit påverkade. Döm själva antar jag. Jag och många andra har fastnat särskilt för objekt #10, denna:
 
 
En plywood-skiva? En lucka? Bara en tillfällighet? Vem vet. Fantasin sätter gränserna.
 
För övrigt hade jag en dröm i veckan apropå inlägget 29/1, 2013 på http://thepopculturalwar.tumblr.com/. Den gick något i den här stilen:
 
31/1, 2013: Börjar "praktisera" på Svenska ambassaden i Los Angeles. På ambassaden har de ett enormt videotek med massvis av svenska VHS-utgåvor. Kommer ej ihåg om det är en av mina arbetsuppgifter eller inte, men jag börjar gå igenom dem för att försöka hitta "En dag i plugget" så att jag kan skänka den till Bad Boy HJs samling. Jag hinner gå igenom nästan hela E-sektionen innan jag kommer på att jag måste kolla under K efter "Kul i plugget"; vaknar. 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: